Assalamualaikum. / salam sejahtera.
BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN
Sukacita dimaklumkan Bantuan Awal Persekolahan Tahun 2021 RM 100 bagi murid Tahun 1 hingga Tingkatan 5 ) yang terdiri dalam kalangan isi rumah berpendapatan kasar RM 3000 dan ke bawah telah mula disalurkan ke sekolah sekolah.
Sehubungan itu semua ibu bapa kepada murid murid warganegara yang layak bolehlah memohon bantuan tersebut dengan mengisi borang PB1.
Ibu bapa boleh mendapatkan borang tersebut di :
1. Pondok pengawal keselamatan Pintu B SMK Jalan Kebun.
Atau
2. Muat turun borang tersebut di dalam pautan kelas atau laman web sekolah.
Borang yang telah lengkapkan hendaklah diserahkan semula kepada pihak sekolah. Sila hantar borang di pondok pengawal keselamatan pintu B SMK Jalan Kebun selewat lewatnya 5/2/ 2021.
Pastikan borang yang dihantar lengkap dan dilampirkan dengan dokumen yang diperlukan dan disahkan. Berikut adalah dokumen yang diperlukan :
📌 1 salinan sijil lahir murid
📌 1 Salinan slip gaji ibubapa(bagi yg tiada slip gaji, perlu isi borang PB-2)
📌Kad OKU, sijil kematian ibu bapa/penjaga (jika berkenaan)
📌Salinan akaun bank murid jika ada. (Hanya akaun bank BANK SIMPANAN NASIONAL sahaja diterima).
📌Borang senarai semak permohonan Bantuan Awal Persekolahan (BAP) 2021
Borang PB - 1,
Bahagian D ( Perakuan ibu/bapa/penjaga pastikan ditandatangani.
Bahagian E ( Kelulusan Jawatankuasa Bantuan Murid Peringkat Sekolah ) ruangan
tandatangan Pengetua biarkan kosong.
Catatan :
Bagi ibu suri rumah /ibu bapa bekerja sendiri /tiada slip gaji maka perlulah mengisi borang PB-2*.
Borang itu perlulah mendapat tandatangan & cop pengesahan daripada
Pegawai Kerajaan kumpulan A (Pengurusan & Professional/Pengerusi JKKK/ Penyelia Pembangunan Mukim/Penggulu/Ketua Kampung atau yang setaraf dengannya)
Borang PB2 tidak boleh disahkan oleh guru2 SMK Jalan Kebun.
Sebarang pertanyataan bolehlah merujuk kepada guru kelas masing- masing.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan